Salgs- og leveringsbetingelser

Bestilling
Alle varer bestilles via hjemmesiden http://fadlforlag.dk. Der tages forbehold for udsolgte eller udgåede varer og for prisstigninger og tastefejl. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

Betaling
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, VISA, VisaElectron og Mastercard. Dine kortoplysninger bliver krypteret og sendt direkte videre til banken via en sikker forbindelse (SSL). Beløbet hæves på din konto med samme, når ordren er modtaget.

Du betaler følgende transaktionsomkostninger:

Dankort/VISA-Dankort
(0,00 – 50,00 kr.: 0,70 kr.)
(50,01 – 100,00 kr.: 1,10 kr.)
(100,01 – 500,00 kr.: 1,45 kr.)
(over 500,01 kr.: 1,45 kr. + 0,10 %)

EuroCard/Mastercard (dansk)
(1,5% af beløbet)

Visa (dansk)
(1,5% af beløbet)

Visa Electron (dansk)
(1,5% af beløbet)

Levering og leveringsomkostninger
Ordrer ekspederes hurtigst muligt. Umiddelbart efter din bestilling modtager du en email med bekræftelse af din ordre. Alle varer sendes med Post Danmark og sendes hurtigst muligt. Du kan som regel regne med, at lagervarer vil være fremme 2-14 dage efter din bestilling. Længere leveringstid kan forekomme i spidsbelastningsperioder. Du kan altid annullere ordrer der endnu ikke er faktureret.

Kontakt kundeservice via redaktion@fadlsforlag.dk eller på telefon 35 35 62 87.

Porto og ekspedition følger Post Danmarks, de til enhvertid, gældende takster for almindelige pakker.

Dette beløb hæves på din konto samtidig med betalingen for de bestilte varer. Med leveringen følger en faktura med bekræftelse af, at du har betalt for varerne.

Leveringsområde
http://fadlforlag.dk leverer i Danmark, Norge og Sverige. http://fadlforlag.dk kan på nuværende tidspunkt desværre ikke tilbyde at sende bøger til andre lande, samt til Grønland eller Færøerne.

Reklamationsret
Medmindre andet er aftalt, har du 2 års reklamationsret på varer købt hos http://fadlforlag.dk. 2 års-perioden løber fra varens levering til dig. Opdager du mangler ved det leverede, eller svarer det leverede ikke til det bestilte, skal du kontakte kundeservice via redaktion@fadlsforlag.dk eller telefon 35 35 62 87 inden rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen eller manglen. Med kunderservice aftales nærmere om levering af korrekte varer, om eventuel tilbagebetaling og om refusion af dine forsendelsesomkostninger.

Returnering af varer (Fortrydelsesret)
Som privatkunde har du 14 dages fuld fortrydelsesret af de varer, som du køber på http://fadlforlag.dk. Denne løber fra det tidspunkt, hvor varen leveres til dig. Varen skal være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen, og du betaler selv porto. Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved leveringen. Bemærk at plomberingen på lydbøger (m.m.) ikke må være brudt ved returnering af fortrudt køb. Er plomberingen brudt tages varen IKKE retur. Når vi modtager varer retur fra dig, sørger vi for kreditering af din faktura, og vi indsætter, inden 30 dage, dit tilgodehavende på din konto.

Returadresse:

FADL’s Forlag A/S
Amagertorv 29B, 3. sal
1160 København K

Husk at vedlægge kopi af fakturaen.

Ansvarsbegrænsning og forbehold
For at handle på http://fadlforlag.dk skal du være indforstået med disse salgs- og leveringsbetingelser. Fadls Forlag  er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser hos Post Danmark. Fadls Forlag kan ikke garantere, at http://fadlforlag.dk til enhver tid er i fuld funktion og fejlfri, og Fadls Forlag kan ikke drages til ansvar for eventuelle følger af brug af http://fadlforlag.dk, såsom problemer med internetopkobling og anvendelse af ikke-tidssvarende pc’er og programmer.

Alder
Du skal være mindst 18 år for at købe varer på http://fadlforlag.dk ved bestilling af varer eller andre tilbud på http://fadlforlag.dk. bekræfter du, at du er 18 år eller derover.

Lovvalg og værneting
Enhver tvist om handel på http://fadlforlag.dkog om disse vilkår afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse redaktion@fadlsforlag.dk”